Majesty - Porady

Oto garść sprawdzonych rad, które powinny ułatwić rozgrywkę początkującym władcom:

Walka:

  • Czarcie Drzewa to silni przeciwnicy. Niestety na minimapie pozostają niewidoczne i często zabijają przechadzających bohaterów nim zdasz sobie sprawę z zagrożenia. Dlatego, zawsze gdy jakieś odkryjesz, ustaw na nim (choćby zerową) flagę ataku. Dzięki temu będą doskonale widoczne i widząc podążającego w ich kierunku bohatera, będziesz mógł pomóc mu w tej trudnej walce.
  • Czarodziejskie zaklęcia to bardzo potężna broń w rękach władcy. Niewidzialność rzucona na kruchego maga nieraz uratuje mu życie. Jeżeli dysponujesz nadwyżką gotówki warto zainwestować w rozbudowę ich gildii - burza z piorunami to najpotężniejszy ofensywny czar obszarowy, dzięki któremu w kilka chwil grupka Minotaurów staje się przeszłością.
  • Wampiry to przeciwnicy wyjątkowo niebezpieczni dla bohaterów używających magii ofensywnej, ponieważ dysponują zaklęciem odbijającym czary od ich nadawców. Gdy na twoich ziemiach występuje dużo przedstawicieli tej nieumarłej zarazy, rekrutacja magów jest mało opłacalna.
  • Gdy posiadasz w swoim królestwie Czarodziejów, umożliw im naukę uderzenia ogniem. To bardzo potężny czar, dzięki któremu tylko bardzo silne stwory będą miały im coś do powiedzenia.
  • Zaklęcia Siedziby Czarodziejów często bywają nieocenione. Czar Zmiana W Sercu pozwala uratować bohatera, który będąc w szale bojowym, źle oszacował swoje szanse w starciu, albo nakłonić tchórza, aby jednak podjął wyzwanie. Czar Odesłanie doskonale sprawdza się podczas, gdy twoje królestwo atakowane jest przez jedna wyjątkowo wredną bestię. Jeden klik i teleportacja brzydala na drugi koniec mapy staje się faktem. Z drugiej strony, gdy sam musisz szybko coś zlikwidować, zaklęcie Wrota sprowadzi we wskazane miejsce sporą grupkę herosów.
  • Gdy masz do czynienia z dużą ilością pojedynczego gatunku bestii, Hala Bohaterów niskim kosztem pomoże Ci się z nimi uporać.
  • Okultyści bardzo szybko miotają sztyletami, lecz niestety zadają nieznaczne obrażenia. Umożliwiaj im zakup jak najlepszego ekwipunku, a Okultysta z bronią zadającą po 10 obrażeń nie da sobie dmuchać w kaszę.
  • Solarie, czy Adepci? - oto jest pytanie! Cóż, odpowiedz jest jednak prosta. Gdy musisz bronić się przed częstymi atakami, wyznawcy Lunorda sprawdzą się idealnie. Szybka eksploracja i pacyfikacja jest celem twych działań - Solarie są tymi, których potrzebujesz.

Ekonomia:

  • Ustaw swoim poborcom podatkowym granicę minimalnego poboru przynajmniej na 200-300 sztuk złota. Unikniesz w ten sposób sytuacji, gdy posiadając w targu i kuźni duże sumy, poborcy będą odwiedzali domek za domkiem ciułając po kilka sztuk.
  • Targ to podstawa twoich dochodów. Zbuduj go jak najprędzej w możliwie bezpiecznym miejscu i dobrze chroń.
  • Najlepszym sposobem na bogacenie się jest rozbudowany targ do którego systematycznie nadciągają karawany. Pojedynczy transport ze złotem potrafi przewozić nawet ponad 1000 złota, a kwota ta pomnożona przez poziom targu to duże wsparcie dla rozrastającego się królestwa.

Rozbudowa:

  • Wybudowanie i wypełnienie dwóch Świątyń Lunorda sprawi, że twoje miasto stanie się dużo bezpieczniejszym miejscem i w spokoju będziesz mógł zająć się podbojem okolicy.
  • Gildie Wojowników buduj w miejscu wyjątkowo silnie atakowanym. Dzięki umiejętności Wezwanie Do Broni teleportowani członkowie gildii do razu wezmą się do eliminacji zagrożenia.
  • Kiedy posiadasz Świątynie Agreli, rozbudowa jej do drugiego poziomu to praktycznie obowiązek. Kosztuje całkiem znośnie, a czar Błogosławieństwo, nie dość, że bardzo tani, skutecznie wzmacnia zdolności obronne i ofensywne bohaterów.
  • Zawsze zbuduj przy targu przynajmniej jedną strażnicę. Strzały, jak i strażnik, pomogą w ochronie przed trollami pojawiającymi się w znikąd i rabunkami człekoszczurów wychodzących ze ścieków.
  • Zastanów się zawsze przed budową świątyń. Zadecydowanie lepszą opcją wydają się Agrela i Dauros, choć nie w każdym przypadku. Kapłanki okazują się zbawienne w pojedynkach ze smokami, a Wojownicy Niezgody, z racji dużej ilości punktów życia, lepiej niż Paladyni radzą sobie z bestiami atakującymi magią.
  • Spośród trzech ras nieludzkich najmniej przydatne wydają się elfy. Wątłe, zadają małe obrażenia, mogą mieszkać tylko w dwójkę w jednym pałacu, sprowadzają ze sobą zamtuzy i domy hazardu spowalniające działania twoich bohaterów. Jedynie w misjach, gdzie potrzebna jest szybko duża ilość złota, dodatkowe przychody z targu okazują się pomocne. Większy problem jest z wyborem między Gnomami, a Krasnoludami. Ci pierwsi występują licznie i choć nadają się wyłącznie do wznoszenia i napraw budowli, są w tym doskonali. Krasnoludy co prawda równie doskonale budują, lecz czynią to dużo rzadziej. Choć są bardzo odporni na magię i dysponują solidnym ekwipunkiem, ich największym atutem jest możliwość budowy wież miotających. Ostateczny wybór rasy zależy, wiec głównie od preferencji gracza i potrzeb dla danej przygody.
  • Oberże to bardzo użyteczne budynki. Jeżeli którymś z twoich mieszkańców zniszczono mieszkania, przez pewien czas będą w niej przebywać, zanim nie wybudujesz im nowego domu. Dodatkowo jeżeli wybudujesz ją gdzieś w terenie, skróci czas podróży bohaterów do schronienia w razie ucieczki.
  • Zamtuzy i Domy Hazardu nie są zbyt pozytywnymi budowlami. Po odznaczeniu ich od naprawy i wystawieniu flagi ataku Łotrzycy i Wojownicy Niezgody zajmą się tym problemem.
  • W większości przypadków Świątynia Krolma i Barbarzyńcy to złe rozwiązanie. Choć mają silne ataki, ich życie rzadko trwa długo, a brak możliwości budowy jakiejkolwiek innej świątyni to zbyt duże poświęcenie.
  • Ośrodek Festynowy najlepiej wybudować w miejscu często nawiedzanym przez potężne stwory. Aktualnie ćwiczący bohaterowie w razie zagrożenia szybko uporają się z przeciwnikiem.
  • Pomniki i Ogrody Królewskie zwiększają poziom lojalności Twoich bohaterów. Nie szczędź na nie złota jeżeli walczysz z innym królestwem i nie chcesz, aby Twoi podwładni reagowali na flagi oponenta i uczęszczali do jego budynków.

Urozmaicenie rozgrywki:

Wciśnij Enter, wpisz i potwierdź:

  • night of the living dead - pojawiają się wędrujące szkielety, zombi i wampiry
  • prepare to die - królestwo atakują kamienne golemy i smoki
  • pump up the volume - pojawiają się wędrujące meduzy, złe okulusy, ścierwoplwacze i wilkołaki
  • goblin rush - królestwo atakują gobliny
  • give me action - królestwo atakują minotaury

Sposób na zbyt szybkie przewijanie ekranu:

  • W menu Start kliknij "Uruchom" i wpisz "regedit"
  • Następnie "Edycja", "Znajdź" i wpisujemy "majesty"
  • Znajdź i otwórz folder z grą Majesty lub Majesty Exp
  • Odszukaj i otwórz ScrollSpeed a następnie zmień wartość domyślną na mniejszą (np. 5)
 

Serwisy zrzeszone

Polecamy