Jak każdy komputer, smartfon może czasami przestać odpowiadać, jednak jeśli telefon ciągle się zawiesza warto poszukać przyczyny. Błąd aplikacji lub systemu operacyjnego może uniemożliwić działanie telefonu. Powolne lub rozłączone połączenie internetowe może zrobić to samo.

Dlaczego mój telefon ciągle się zawiesza? – powody

Istnieje kilka powodów, dla których iPhone, Android lub inny telefon pancerny może się zawiesić. Przyczyną może być powolny procesor, niewystarczająca ilość pamięci lub brak miejsca w pamięci. Możliwe, że wystąpiła usterka lub problem z oprogramowaniem lub określoną aplikacją. Często przyczyna ujawnia się wraz z odpowiednią poprawką. W innych przypadkach podstawowy krok rozwiązywania problemów może rozwiązać problem bez ujawniania przyczyny.

 

Wybierając sprzęt Apple jesteśmy w stanie połączyć wszystkie urządzenia w jedną sieć.
Obraz Ylanite Koppens z Pixabay

Dlaczego mój telefon ciągle się zawiesza? – jak go naprawić

Wykonaj poniższe czynności, aby przywrócić prawidłowe działanie smartfona:

  • Uruchom ponownie iPhone’a lub Androida. Podobnie jak w przypadku większości urządzeń elektronicznych, pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest wyłączenie i włączenie urządzenia. Twój telefon nie jest inny. Ponowne uruchomienie może rozwiązać wiele problemów, chyba, że telefon nie chce się włączyć ponownie.
  • Zaktualizuj iOS lub Android. Wada oprogramowania systemowego może powodować sporadyczne i nieprzewidywalne problemy. Aktualizacja do aktualnej wersji systemu iOS lub Android rozwiązuje wszelkie problemy systemowe zidentyfikowane przez programistów. Może też powodować wolne ładowanie.
  • Zaktualizuj aplikacje na iOS lub Androida. Błąd w aplikacji może wpłynąć na dostępną pamięć lub wydajność urządzenia. Najlepsi programiści utrzymują swoje oprogramowanie i publikują okresowe aktualizacje. Skonfiguruj swój telefon, aby automatycznie sprawdzał dostępność aktualizacji aplikacji.
  • Wymuś zamknięcie aplikacji na iOS lub Androida. Ta procedura działa, gdy aplikacja utknęła w stanie bezużytecznym – stukasz ją i nie otwiera się lub nie odpowiada. Podobnie jak na komputerze wymuszenie zamknięcia aplikacji powoduje jej zatrzymanie, dzięki czemu można ją ponownie uruchomić.

Dodatkowe opcje

  • Skorzystaj z menedżera pamięci Androida lub zwolnij miejsce na iPhonie, usuwając aplikacje, zdjęcia lub filmy. Przechowuj filmy i zdjęcia w innym miejscu niż na urządzeniu. Filmy zajmują najwięcej miejsca. Brak miejsca na dane może spowodować wstrzymanie lub pozorne zatrzymanie działania telefonu, a zapełniona (lub prawie pełna) pamięć może spowolnić działanie urządzenia.
  • Usuń problematyczne aplikacje na iOS lub Androida. Jeśli telefon często zawiesza się po otwarciu aplikacji, usuń aplikację. Niektóre aplikacje są wadliwe lub podatne na awarie.
  • Jeśli Twój smartfon jest tak zamrożony, że nie możesz go nawet wyłączyć, następnym krokiem jest wyjęcie baterii w celu całkowitego wyłączenia telefonu. W przypadku większości smartfonów wymaga to zdjęcia tylnej obudowy i wyjęcia baterii. Jeśli używasz iPhone’a, nie ma łatwego dostępu do tego rodzaju brutalnego wyłączenia. Zamiast tego musisz przytrzymać przyciski zasilania i ekranu głównego przez co najmniej 10 sekund lub do momentu pojawienia się logo Apple na ekranie. Jeśli bateria była rozładowana przed zawieszeniem się telefonu, naładuj ją całkowicie przed ponownym włączeniem telefonu.
  • Zresetuj iPhone’a lub urządzenie z Androidem do wersji fabrycznej. Jeśli po wykonaniu wszystkich powyższych czynności telefon nadal się zawiesza, zresetuj urządzenie. Po zresetowaniu przejdź przez standardowy proces konfiguracji, tak jak podczas pierwszego zakupu telefonu. Zarówno w systemie iOS, jak i Android możesz przywrócić z wcześniej utworzonej kopii zapasowej. Przed zresetowaniem wykonaj kopię zapasową telefonu. Tworzenie kopii zapasowych w systemie Android jest dość proste i można je wykonać na kilka sposobów. W systemie iOS proces obejmuje tworzenie kopii zapasowych w iTunes lub korzystanie z iCloud.
Zawieszony telefon może zdecydowanie nas sfrustrować.
Obraz Pexels z Pixabay

Dlaczego mój telefon ciągle się zawiesza? – co jeszcze możesz zrobić

Odwiedź licencjonowany zakład naprawczy. Jeśli po wykonaniu wszystkich powyższych czynności telefon nadal się zawiesza, poszukaj specjalisty, aby dowiedzieć się, czy występuje problem sprzętowy z urządzeniem. W przypadku iPhone’a, zanieś go do sklepu Apple lub skontaktuj się ze wsparciem Apple. Natomiast przy urządzeniach z Androidem, skontaktuj się z producentem telefonu lub operatorem, aby uzyskać pomoc.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here